& &( منتديات الاصدقاء )& &
مرحبا ًزائرنا الكريم
هذه الرسالة تفيد إنك غير مشترك أو لم تسجل دخولك بعد
لاتنسي تسجيل دخولك حتي تتمكن من المشاركة



مع تحيات ادارة منتدى الاصدقاء
احمد فهمى
& &( منتديات الاصدقاء )& &
مرحبا ًزائرنا الكريم
هذه الرسالة تفيد إنك غير مشترك أو لم تسجل دخولك بعد
لاتنسي تسجيل دخولك حتي تتمكن من المشاركة



مع تحيات ادارة منتدى الاصدقاء
احمد فهمى
& &( منتديات الاصدقاء )& &
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


& &( منتديات الاصدقاء )& &
 
الرئيسيةالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ميرا مار
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
احمد فهمى
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
SARA
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
قطرالندي
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
نادين
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
cute girle
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
nuty girl
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
جنا
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
الشاعر الطيب
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
احمد الخليلى
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Bar_rightأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Barأجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 I_vote_lcap 
المواضيع الأخيرة
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر :: 3 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 242 بتاريخ الإثنين أكتوبر 11, 2021 6:19 pm

 

 أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى

اذهب الى الأسفل 
+3
احمد فهمى
SARA
ميرا مار
7 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالإثنين فبراير 22, 2010 7:46 pm

محمد ذكرى كتب:
بجد قصه جميله
وجميله اوى ان الواحد يسمع قصص زى دى

وربنا انصرنا على القوم الظالمين
وارحم صدام بلاش نتكلم عليه خلينا نذكر محاسنه فقد

ومشكووووره ميرا ومنتظرين المزيد
مشكووووور عبيد على مرورك ومشاركتك
سعيده ان القصص عجبتك
وان شاء الله الاجزاء اللى جايه تعجبك برضه
جزاك الله خيرا

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SARA
مشرف
مشرف
SARA


انثى
عدد الرسائل : 3051
تاريخ التسجيل : 01/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالإثنين فبراير 22, 2010 7:47 pm

ونزلت من التاكسى تحت منزلى فوجدت أربعة من المراهقين الشباب أحدهم يدخن السجائر المارلبورو الأمريكية والآخر يلبس حذاء نايك الشهير والثالث يرتدى تى شيرت على صدره علم أمريكا
فتبخرت شحنة التفاؤل وصعدت منزلى مطأطأ الرأس



بجد الله ينور عليكى يا ميرا

ومستنين باقى القصص

_________________








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالإثنين فبراير 22, 2010 7:56 pm

SARA كتب:
ونزلت من التاكسى تحت منزلى فوجدت أربعة من المراهقين الشباب أحدهم يدخن السجائر المارلبورو الأمريكية والآخر يلبس حذاء نايك الشهير والثالث يرتدى تى شيرت على صدره علم أمريكا
فتبخرت شحنة التفاؤل وصعدت منزلى مطأطأ الرأس



بجد الله ينور عليكى يا ميرا

ومستنين باقى القصص


وعليكي ساره
مشكووووره عالمرور والمتابعه
جزاكى الله خيرا

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالإثنين فبراير 22, 2010 7:59 pm

(3)


شارع الجيزة وكأنه يوم الحشر التاكسى لا يتحرك التلوث يتمدد مع الملل ويجعل الزمن فى حالة ثبات خانق كلية الزراعة على يسارى وحديقة الحيوان على يمينى وطابور سيارات بلا نهاية من أمامى ومن خلفى وقدرت أننى سوف أصل إلى مدينة السينما فى شارع الهرم بعد قرنين من الزمان

لم أتبادل مع السائق أى حوار فالصمت كان ضرورة حتمية لاستكمال دورة التلوث والملل ولكنى قررت فى النهاية كسر حاجز الصمت

انا: فيه واحد صاحبى .. قال لى إن حادثة خان الخليلى مش عاملها الإسلاميين ولا حاجه .. وان دى حركة عاملاها الحكومة عشان الناس تتعاطف معاها ضدهم قبل الانتخابات الجاية ولمعلوماتك فيه أكتر من واحد قال لى الحكاية دى انت ايه رأيك يا أستاذ فى الكلام ده ؟

السائق: هاهاها الحكومة ضعيفة .. ما تعرفش تعمل الحاجات دى .. لو كانوا بيخططوا ويتكتكوا كده ما كانش بقى دا حالنا .. انت علشان تعمل عمليات سياسية من النوع ده لازم يبقى عندك جرأة وشجاعة ويبقى فيه تخطيط سليم .. بس إحنا غلابة ما نعرفش نعملها عارف لو الحكومة الإسرائيلية كان ممكن تفكر لكن إحنا لآ .. مستحيل

أنا: يعنى تنفيذ عمليات قذرة ضد المواطنين فى رأيك قوة .. إيه اللى إنت بتقوله ده ؟

السائق: السياسة كده طول عمرها "----" ما إحنا كلنا عارفين إن الأمريكان هما اللى ضربوا البرج بتاعهم ولبسوها فينا السياسة شعارها اللى تكسب به العب به ... واحنا داخلين على انتخابات يعنى كله مسموح فى اللعبه .. والحكومه لازم تخلى صورة الاسلاميين زفت علشان تعلق خراب الاقتصاد على شماعتهم

أنا: انت بتقول ايه ؟ هو مفيش أخلاق.. مفيش دستور .. احنا مش فى غابة..

السائق: (مقاطعا) .. ليه وانت فاكرنا عايشين فين ... ؟ فى بلد ... دى غابه .. دا الغابة رحمه عن اللى احنا فيه .. أنت عارف عايش فين؟

أنا: فين ؟

السائق: فى جهنم

والتقط طرف الخيط من السائق هذه المرة وأقول وأجرى على الله .. هناك أمور كتير مش ماشية صح .. حاجات كتير عايزة تغيير وحاجات أكتر عايزة إصلاح وأولهم .... أنت .. وانا .... وانتى ... وهى ... وهو كمان
وياارب يعدى القصص ديه على خير
وافضل فى بيتنا أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Icon_biggrin

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالخميس فبراير 25, 2010 12:29 am

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Icon_sad أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Icon_sad أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Icon_sad

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SARA
مشرف
مشرف
SARA


انثى
عدد الرسائل : 3051
تاريخ التسجيل : 01/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالسبت فبراير 27, 2010 6:47 pm

متخافيش هبقى اجيب عيش وحلاوة

ههههههههههههههههه

بس بجد قصة جميلة جدا واستمرى

تسلم ايدك

_________________








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد فهمى
admin
admin
احمد فهمى


ذكر
عدد الرسائل : 3316
العمر : 30
بلدك اية : العريش
تاريخ التسجيل : 21/11/2008

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالسبت فبراير 27, 2010 7:09 pm

انت فاكرنا عايشين فين ... ؟ فى بلد ... دى غابه .. دا الغابة رحمه عن اللى احنا فيه .. أنت عارف عايش فين؟

أنا: فين ؟

السائق: فى جهنم


راااائع
والسائق معاة حق
احنا عيشين فى جهنم

_________________
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Dffda25ebd
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 501713215


للاستفسارات وتلقى الشكاوى والاقتراحات راسلنى من خلال الضغط على أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Icon_contact_pm )


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://frind.ahlamontada.com
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالأربعاء مارس 03, 2010 7:54 pm

SARA كتب:
متخافيش هبقى اجيب عيش وحلاوة

ههههههههههههههههه

بس بجد قصة جميلة جدا واستمرى

تسلم ايدك

ههههههههههههههههههههه
موشي ياساره
مشكووووره عالعيش والحلاوه
تؤ
اقصد مشكوووووره عالمرور
نورتى الصفحه ..

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالأربعاء مارس 03, 2010 7:56 pm

احمد فهمى كتب:
انت فاكرنا عايشين فين ... ؟ فى بلد ... دى غابه .. دا الغابة رحمه عن اللى احنا فيه .. أنت عارف عايش فين؟

أنا: فين ؟

السائق: فى جهنم


راااائع
والسائق معاة حق
احنا عيشين فى جهنم





صح والله يا فهمى
بس ادينا بنحاول نجملها ونشوف الجانب الكويس عشان نقدر نكمل فيها
مشكوووور عالمرور
نورت التوبيك بمتابعتك ..

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالأربعاء مارس 03, 2010 8:11 pm

(4)



إكتشفت بمجرد ركوبى السيارة أنها أقرب لزريبة البهائم منها لسيارة تاكسى رائحتها نتنة والوسخ يحيط بى من كل جانب أما التراب فحدث ولا حرج وفوجئت بمجرد تحرك السيارة أن كل جزء منها يعمل بشكل مستقل تماما عن الأجزاء الأخرى وأن كل قطعة تطلق صريرا خاصا بها فى كونشرتو موسيقى بالغ الإزعاج


نظرت الى السائق وجدت حاله ليس أفضل كثيرا من السيارة التى يركبها


أنا: ايه اللى انت راكبه ده ؟
السائق: اعمل ايه .. صاحبها مش عاوز يصلحها عنها ما اتصلحت حيفضل كده يشغلها لحد ما تبرك خالص
كان السائق يتكلم مقلدا طريقى اللمبى فى الكلام
السائق: وبعدين أنا لو جابولى كشك سجاير وتحته طارة حشغله تاكسى أنا سواق ما يهمنيش
أنا: طيب يا سيدى حتاخد كام لغاية المعادى
السائق: اللى تدفعه
أنا: لا نتفق انت لسه ما مشتش خطوتين اللى اوله شرط
السائق: يا سيدى مش حنختلف
أنا: طب وافرض اختلفنا حنتخانق فى الشارع ..لأ قول من دلوقتى حتاخد كام؟
السائق: أنا مش عايز أقطع الرزق .. ده رزق وجاى لى من عند ربنا وانت مجرد واسطة .. اقطع برزقى ليه بس
أنا: يا اسطى انا اللى حادفع لو مش حتقول عايز كام نزلنى
السائق: افرض انى قلت لك حاخد خمس قروش وانت ناوى تدفع لى اكتر ؟ دا رزق ياسيدنا الافندى
أنا: لما بتدخل أجزاخانه وتسأل على سعر دواء الصيدلى بيقول لك ستة جنيه وتمانين قرش ولا ولا بيقولك اللى تدفعه ؟ انت الوحيد اللى لازم تكون عارف المشوار ده حيتكلف كام
السائق: يعنى ايه.... انت مش عارف؟
أنا: لا عارف
السائق: طب يساوى كام؟
أنا: 15 جنيه
السائق: طب ما تجيب عشرين
أنا: صارخا نزلنى
السائق: لأ خلاص 15 حلوين ... رضا ... (قهقه ملء شدقيه)
طب تصدق بايه انا كنت حاقولك عشرة جنيه .. وانت قلت 15 جنية .. يعنى لو سمعت كلامك كنت حاقطع برزقى .. انا بقولك كده علشان تصدق ان الصح صح .. وان الواحد مفروض ما يقولش على سعر .. يسيبها كده على ربنا
أنا: ولو كنت قولت خمسة جنيه
السائق: لآ مش معقول وهو لامؤاخذه مشوار المعادى بخمسه برضه؟


واستمرت السيارة فى الحركة كل جزء منها يسير فى اتجاه واستمرت الآلات تعزف أسوأ سيمفونية فى التاريخ الإنسانى


أنا: وشفت فيلم اللمبى ؟
السائق: لا والله مشفتهوش .. بيقولوا عليه حلو


هنا فقط إكتشفت أنه لم يكن يقلد محمد سعد فى فيلم اللمبى وأن محمد سعد هو الذى يقلده .. !


أما طرف الخيط .. هل لاحظت ما قاله ذلك السائق البسيط "الواحد مفروض ما يقولش على سعر .. يسيبها كده على ربنا" ... توكلوا على الله عباد الله .. حق توكله ... يرزقكم من حيث لا تعلمون ...
وإلى لقاء إنتظرونا ...

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احباب النبي
صديق ذهبى
صديق ذهبى
احباب النبي


انثى
عدد الرسائل : 814
العمر : 30
بلدك اية : El-Arish
تاريخ التسجيل : 26/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالأربعاء مارس 03, 2010 8:22 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
جزاكي الله كل خير نودي القصة بجد جميلة ياريت تستمري كدة علي طووووول
مشكووووووورة كتيييييييييير


الحديث عن عمر رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال‏:‏" لو أنكم توكلون على الله حق توكله لرزقكم كما يرزق الطير تغدو خماصا وتروح بطانا "رواه الإمام أحمد والترمذي والنسائي وابن ماجه وابن حبان والحاكم‏,‏ وقال الترمذي‏:‏ حسن صحيح‏.‏
***********
واستمرت السيارة فى الحركة كل جزء منها يسير فى اتجاه واستمرت الآلات تعزف أسوأ سيمفونية فى التاريخ الإنسانى

" علي قد ما هي بضحك علي قد ما تبكي "
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ميرا مار
مشرف
مشرف
ميرا مار


انثى
عدد الرسائل : 3406
العمر : 30
بلدك اية : فى قلب جـــدو .. رحمــــــــه اللــــــه ...
تاريخ التسجيل : 02/11/2009

أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى   أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى - صفحة 2 Emptyالإثنين مايو 03, 2010 8:54 pm

والله يا صافى مبقتش حاجه تضحك
كان المثل الاول بيقول
هم يبكي وهم يضحك
دلوقتى بقا هم يبكي وهم يبكي برضه !!!!
ويستمر الوضع وتستمر الحياه وما لنا الا الدعاء
وطبعا يا صافي مشكوووره ع مرورك ومتابعتك
واتمنى ان شاء الله انى اكمل باقى القصص معاكم
الله المستعان
نورتى الصفحه ..
وجزاكى الله خيراا

_________________


ما اصعب ان تقف عكس الهواء.. لتخفي دمعتك وتتهم الهواء قائلا..دخل غبار في عيني !!






[b]SAD PRINCESS

[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أجرة القاهرة ... أجمل ما قرأت فى وصف المجتمع المصرى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
& &( منتديات الاصدقاء )& & :: الادب والشعر والخواطر :: القصص والروايات-
انتقل الى: