& &( منتديات الاصدقاء )& &
مرحبا ًزائرنا الكريم
هذه الرسالة تفيد إنك غير مشترك أو لم تسجل دخولك بعد
لاتنسي تسجيل دخولك حتي تتمكن من المشاركة

مع تحيات ادارة منتدى الاصدقاء
احمد فهمى
مرحبا ًزائرنا الكريم
هذه الرسالة تفيد إنك غير مشترك أو لم تسجل دخولك بعد
لاتنسي تسجيل دخولك حتي تتمكن من المشاركة

مع تحيات ادارة منتدى الاصدقاء
احمد فهمى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ميرا مار
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Bar_rightهااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Barهااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ I_vote_lcap 
احمد فهمى
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Bar_rightهااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Barهااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ I_vote_lcap 
SARA
قطرالندي
نادين
cute girle
nuty girl
جنا
الشاعر الطيب
احمد الخليلى
المواضيع الأخيرة
» تقول للي في بالك دلوقتى ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالأربعاء أبريل 20, 2016 9:34 am من طرف HOR

» السلام عليكم حرب التتار -ملوك حرب التتار http://mtatar.com/ts4/register.php?ref=8
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالخميس نوفمبر 26, 2015 4:51 pm من طرف دحباش

» السلام عليكم حرب التتار -ملوك حرب التتار http://mtatar.com/ts4/register.php?ref=6
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالخميس نوفمبر 26, 2015 4:50 pm من طرف دحباش

» أكثر من كلمة أخ
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالجمعة يوليو 18, 2014 4:46 am من طرف فيصل

» كان لنا اصدقاء واخوه واحبه في هذا المنتدى
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالخميس يوليو 10, 2014 5:04 am من طرف فيصل

» المنتدى ده من ايام الزمن الجميل
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالخميس يوليو 10, 2014 4:41 am من طرف فيصل

» اغنية من تأليفى للمنتدى يا رب تعجبكم
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالجمعة سبتمبر 13, 2013 5:26 pm من طرف Ħøÿám Mąńđø

» |• توقف العمل بصوت سينا بسبب أعمال صيانة وتحديث دورية|27|4|2013
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالسبت أبريل 27, 2013 2:27 pm من طرف souTSina

» |• بالصور الرئيس الاسبق لجامعة الازهر يطالب رجال الاعمال بالاستثمار في سيناء|26|4|2013
هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالجمعة أبريل 26, 2013 6:09 pm من طرف souTSina

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 31 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 31 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 242 بتاريخ الإثنين أكتوبر 11, 2021 6:19 pm

هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
soma hema
صديق فعال
صديق فعال
soma hema

انثى
بلدك اية : EL ARISH

هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Empty
مُساهمةموضوع: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالإثنين أغسطس 30, 2010 8:08 pm

السلام عليكم ............انا هقولكم النهارده على فكره جميله جدا يارب تعجبكم و كمان
الفكره دى كل عضو هيشارك فيها ان شاء الله هياخد حسنات و ثواب عظيم عند الله
و الفكره عباره عن عضو هيكتب ايتين قرانيتين وراء بعض من سور ه من المصحف و بالترتيب
و العضو اللى بعده هيكتب الايتين اللى بعديهم لغايه ان شاء الله ما نكمل المصحف كله
و ان شاء الله ربنا يجازينى و يجازيكم كل خير ............. و يارب تكون عجبتكم الفكره
و تشاركوا فيها
و انا اول عضوه هابدا ...................

عدل سابقا من قبل soma hema في الثلاثاء أغسطس 31, 2010 12:34 pm عدل 1 مرات
soma hema
صديق فعال
صديق فعال
soma hema

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالإثنين أغسطس 30, 2010 8:23 pm

بِسْم ِاللّه ِالرَّحْمـن ِالرَّحِيمِ

{الم}

{ذَلِك َالْكِتَاب ُلاَرَيْب فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ}

{الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُون َالصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ }
soma hema
صديق فعال
صديق فعال
soma hema

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء أغسطس 31, 2010 12:35 pm

انا كده بدات العضو اللى بعدى هيكمل الايتين اللى بعد اللى انا كتبتهم.............
اوك............
SARA
مشرف
مشرف
SARA

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء أغسطس 31, 2010 5:37 pm

((والذين يؤمنون بما انزل اليك وما انزل من قبلك وبالاخرة هم يوقنون
اولئك على هدى من ربهم واولئك هم المفلحون ))

فكرة جاااااااااامدة يا سوما جزاكى الله كل خير اعذرينى فالتشكيل بقى
لسة مفطرناش هههههههههههههه
soma hema
صديق فعال
صديق فعال
soma hema

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالإثنين سبتمبر 06, 2010 12:09 am

هههههههههههههههه ولا يهمك يا قمر .................

{إِنَّالَّذِين َكَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُونَ

{خَتَمَ اللّه ُعَلَى قُلُوبِهمْ وَ عَلَى سَمْعِهِمْ وَ عَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ }
SARA
مشرف
مشرف
SARA

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالإثنين سبتمبر 06, 2010 9:50 pm

ومن الناس من يقول امنا بالله وباليوم الاخر وما هم بمؤمنين ))
يخدعون الله والذين أمنو وما يخدعون إالا انفسهم وما يشعرون))

فى قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ولهم عذاب اليم بما كانو يكذبون ))
قطرالندي
مشرف
مشرف
قطرالندي

انثى
بلدك اية : EL_ARISH

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء سبتمبر 07, 2010 12:34 am

((واذا قيل لهم لاتفسدوا في الارض قالواانما نحن مصلحون ))
((الا انهم هم المفسدون ولكن لايشعرون ))
((واذا قيل لهم امنوا كما امن الناس قالوا انؤمن كما امن السفهاء الا انهم هما السفهاء ولكن لايعلمون ))
((واذا لقوا الذين امنوا قالوا امنا واذا خلوا الي شيطينهم قالوا انا معكم انما نحن مستهزءون))

بارك الله فيكي وجزاكي كل خير
موضوع وتذكره جميله منك واتمني اننا نختم القران كتابه في هذه الصفحات والمنتدي

جعله الله في ميزان حسناتك وبارك الله فيكي
علي هذا التذكير الراااااائع

تقبلي مروري
فيصل
المشرف العام
المشرف العام
فيصل

ذكر
بلدك اية : مصري 100%

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء سبتمبر 07, 2010 5:07 am

بسم الله الرحمن الرحيم
"الله يستهزئ بهم ويمدهم فى طغيانهم يعمهون * اولائك الذين اشتروا الضلالة
بالهدى فما ربحت تجارتهم وما كانو مهتدين"

صدق الله العظيم

جزاك الله ك خير وجعله فى ميزان حسناتنا جميعاً
http://www.frind.ahlamontada.com
قطرالندي
مشرف
مشرف
قطرالندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء سبتمبر 07, 2010 7:12 am

بسم الله الرحمن الرحيم
((مثلهم كمثل الذي استوقدنارا فلما اضاءت ماحوله ذهب الله بنورهم وتركهم في ظلمت لايبصرون *
صم بكم عمي فهم لايرجعون *او كصيب من السماء فيه ظلمت ورعد وبرق يجعلون اصبعهم في اذانهم من الصواعق حذر الموت والله محيط بالكفرين * يكاد البرق يخطف ابصرهم كلما اضاء لهم مشوا فيه واذا اظلم عليه مقاموا ولو شاء الله لذهب بسمعهم وابصرهم ان الله علي كل شئ قدير))
صدق الله العظيم
قطرالندي
مشرف
مشرف
قطرالندي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالثلاثاء سبتمبر 07, 2010 7:05 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
((ياايها الناس اعبدوا ربكم الذي خلقكم والذين من قبلكم لعلكم تتقون*الذي جعل لكم الارض فراشا والسماء بناء وانزل من السماء ماء فأخرج به من الثمرات رزقالكم فلا تجعلوا الله اندادا وانتم تعلمون*وان كنتم في ريب مما نزلنا علي عبدنا فأتوا بسورة من مثله وادعوا شهداءكم من دون الله ان كنتم صدقين*فأن لم تفعلوا ولن تفعلوا فأتقوا النارالتي وقودها الناس والحجاره أعدت للكفرين))
صدق الله العظيم
soma hema
صديق فعال
صديق فعال
soma hema

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............   هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............ Emptyالأربعاء سبتمبر 08, 2010 11:03 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

وَبَشِّرِ الَّذِين آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُواْ مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا
قَالُواْ هَذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُواْ بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ

إِنَّ اللَّهَ لاَ يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلاً مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُواْ فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُواْ فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلاً يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفَاسِقِينَ

هااام و اللى عايز يكسب كنز الدنيا و الاخره يدخل............
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اللى بيحب مامته يدخل ويقرأ
» حوش اللى وقع منك ... نـــــداء لكل الأعضاء ( أدخل وحوش اللى وقع منك )
» سلسلة رحله للدار الاخره للشيخ محمود المصري
» عايز / عايزه وشك يبقى زى القمر تعالو هنا ....
» ببيع حبيبتي حد عايز يشتري....